לעיתים קרובות עולה בקרב בעלי עסקים ואנשים פרטיים השאלה, מה עדיף לבנות אתר שמבוסס על מערכת וורדפרס (WordPress) או לבנות אתר שמבוסס על מערכת וויקס (Wix)? – מי שמכיר אותי, יודע שמבחינתי אין פה בכלל התלבטות, אך עדיין שווא להקדיש קצת זמן בשביל לראות את ההבדלים המהותיים בין הפלטפורמות.

במאמר זה, אציג את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה כך שכל אחד יוכל לבצע החלטה מושכלת, נכונה ומותאמת לצרכים שלו.

בניית אתרי וורדפרס (WordPress) מול בניית אתרי וויקס (Wix)

נכון להיום, רוב בעלי הבלוגים, האתרים והחנויות הווירטואליות מקימים אותם על גבי 2 פלטפורמות עיקריות, וורדפרס (WordPress) או וויקס (Wix). כאשר באים לבצע השוואה בין הפלטפורמות השונות, כדאי לבחון את מספר פרמטרים עיקריים כמו עלויות שימוש, קלות שימוש ויכולות קידום אתרים (SEO).

עלויות שימוש

באופן כללי, עלויות השימוש, הפיתוח והבנייה תלויות בצרכים של כל אחד.

מצד אחד, מערכת וויקס (Wix) מאפשרת לבנות אתר בסיסי בחינם, אך מצד שני האתר יכיל פרסומות בחלק העליון והתחתון של העמוד ולא תהיה למשתמש להשתמש בדומיין אישי מבלי לשלם על כך. עלויות השימוש הבסיסיות של וויקס (Wix) מתחילות ב – 4.5$ ועולות ככל שמשתמשים באופציות רבות יותר.

מערכת וורדפרס (WordPress) דורשת אחסון ודומיין פרטי על מנת להתקין אותה. באופן כללי, עלויות האחסון והדומיין השנתיות משתנות מחברה לחברה, כאשר רוב החברות מציעות את השירות ב – 3$-10$ לחודש. בכל מה שקשור לפיתוח האתר, ניתן לבצע את העבודה לבד או להיעזר בחברות אשר מעניקות שירות בנייה או קידום אתרי וורדפרס בתשלום.

קלות שימוש

היום, כבר וכמעט לא צריך לדעת לכתוב קוד בשביל לבנות בלוג, אתר או חנות וירטואלית שתכניס לך כסף מהיום הראשון. כל מערכת ניהול תוכן שמכבדת את עצמה מאפשר לערוך, למחוק ולהוסיף תוכן באמצעות עורך ויזואלי פשוט, קל ומהיר.

באופן כללי, עקומת הלמידה בוויקס (Wix) מהירה יותר מאשר במערכת וורדפרס (WordPress) אך לאורך זמן, כמות העיצובים, האפשרויות והתוספים שיש במערכת וורדפרס (WordPress) מאפשרת גמישות, מהירות ונוחות רבה יותר מאשר במערכת וויקס (Wix).

יכולות קידום אתרים (SEO)

לצערנו, היום כבר לא מספיק ליצור אתר מדהים, אלא גם חייבים להתייחס לנושא הקידום והשיווק שלו בגוגל.

למרות בשנים האחרונות מערכת וויקס (Wix) עשתה התקדמות עצומה בהתאמה שלה לגוגל, עדיין וורדפרס (WordPress) היא המערכת הנוחה, המהירה והטובה יותר לקידום אורגני (SEO) בגוגל.

לסיכום, אין ספק שמערכת וורדפרס (WordPress) מעניקה גמישות, יציבות ואפשרויות צמיחה מהירים יותר ממערכת וויקס (Wix) ולא לשווא, מערכת וורדפרס (WordPress) הפכה למערכת ניהול התוכן הפופולרית, הנפוצה והמובילה בעולם להקמה וניהול של אתרים, בלוגים וחנויות וירטואליות.