שיווק ברשתות חברתיות הוא בעל יתרונות רבים על כל ערוץ שיווק אחר שניתן לחשוב עליו. זאת נחשבת הדרך המוצלחת ביותר לסינון איכותי של קהל לקוחות פוטנציאלי לעסק המפרסם, בעלויות פרסום נמוכות יחסית, ועם אפשרות שליטה מלאה בזמן אמת בכל מהלך שיווקי או פרסום שתבצעו. היתרונות הללו הם הסיבה שקשה לחשוב היום על עסקים שלא מפרסמים ברשתות חברתיות על חשבון ערוצי שיווק אחרים.
בעלי עסקים ומנהלי שיווק כבר יודעים מזה מספר שנים שלשיווק ברשתות חברתיות יש יתרונות שאי אפשר למצוא באף ערוץ שיווקי אחר. היתרונות הללו מאפשרות לנהל מסעות פרסום מוצלחים בעלויות קטנות יחסית, וזה דבר שכל עסק מעוניין בו.
כיום אפשרי לבחור בין כמה ערוצי שיווק ברשתות חברתיות:
- שיווק בפייסבוק – הרשת הגדולה מכולן עם קהל מבוגר יחסית.
- שיווק באינסטגרם – האחות הצעירה יותר של פייסבוק עם קהל בגיל ביניים ברובו.
- שיווק בטיקטוק – הרשת הצעירה שבחבורה שפונה בעיקר לצעירים ובני נוער.
מהם היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?
שיווק ברשתות חברתיות מציע מספר יתרונות שכל אחד מהם יכול לעמוד בפני עצמו כיתרון רב חשיבות ביחס לחלופות האפשריות, אך כאשר מקבלים את כולם יחדיו, מדובר ללא ספק ביכולות שאין להן תחליף בעולם השיווק המודרני.
היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות:
- סינון של קהל היעד – הדבר הבסיסי ביותר שרוצים בשיווק הוא לדעת מי קהל היעד ולהגיע ספציפית אליו. פרסום בשלטי חוצות, בעיתונים או ברדיו לא יכול לסנן את הקהל שלנו ולכן עלויות הפרסום שם גבוהות ויחס ההמרה נמוך יחסית. שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לסנן את קהל היעד לכזה שמתאים למפרסם בצורה הטובה ביותר. לדוגמא גן ילדים חדש בשכונה יכול לפרסם רק לקהל של: הורים לילדים בגילאי 1-5, תושבי העיר. בעיר גדולה אפשר מיקוד לשכונה מסוימת ואפשרי גם לצמצם רק לאימהות וכדומה.
- כלי ניטור, בקרה ומדידה – הכלי החשוב ביותר שיש לרשתות חברתיות הוא זה של יכולות ניתוח כל קמפיין שיווק בזמן אמת כולל סיכום בסיום הקמפיין. אפשר לדעת בדיוק מי הקהל שנחשף לפרסום, האם יותר נשים מגברים, האם יותר צעירים ממבוגרים, באיזה שעות הגיבו ומה יחס ההמרה מהקמפיין. כל אלו נתונים רבי חשיבות כדי לדעת לשפר את הקמפיין ולצאת בפרסום מוצלח יותר בפעם הבאה (גם אם הנוכחי היה מוצלח). כלי מדידה מדויקים שכלאו בזמן אמת אין לאף מדיה פרסומית אחרת.
- שליטה בתקציב – פרסום לקהל רחב וכללי הוא בעלויות גבוהות ואילו כאן תוכלו לפרסם לקהל מסונן ומפולח שבחרתם והתקציב יהיה בהתאם. לעסק קטן שפונה לקהל מקומי, לעתים מספיקים כמה מאות שקלים כדי להביא תוצאות משביעות רצון והצלחה של הקמפיין. כמו כן אפשר להגדיל את התקציב בזמן אמת אם הוא מוצלח מאוד או לעצור את הפרסום על המקום אם הוא לא מוצלח. אין את זה לאף ערוץ שיווקי אחר.
לסיכום, אפשר להבין לבד שהיתרונות של שיווק ברשתות חברתיות הן בעלות ערך רב, ויכולות להיות מה שיביא את הקמפיין להצלחה.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי אשר מעניקה לעסקים, חברות וארגונים אינספור פתרונות שיווקיים, מוכחים ומובילים ברשתות החברתיות הגדולות בישראל.