במאמרים הקודמים, הדגשתי את החשיבות הרבה ביצירה של תוכן איכותי, ממוקד וקריא בבלוג שלך. הפעם אני מעוניין להציג בפניך מספר דרכים לקידום הבלוג שלך. כל הדרכים מתבססות על תוכן ממוקד, איכותי ומקורי.

קידום אתרים הוא התחום החם ביותר באינטרנט. כולם ( שזה כולל כמובן אותך ! ) רוצים להיות בעמוד הראשון של מנועי החיפוש או בכלל במקום הראשון. חוץ מכניסות רבות אשר תוכל לתרגם להמרות והכנסות כספיות רבות, מקום ראשון בגוגל, בוואלה או אפילו בבינג יכול להגדיל את ערך המותג שלך.

ככל שערך המותג שלך גדול יותר, בלוגרים אחרים ברשת יתחילו לדבר עליך יותר ויותר ולקצר לך תהליכים בקידום הבלוג שלך.

כיצד תוכל לקבל דירוגים גבוהים בעזרת תוכן ממוקד ?

ישנן דרכים רבות בהן תוכל לתפוס מיקומים טובים יותר במנועי החיפוש, הנה 5 דרכים שיעבדו בשבילך:

1. מילון מונחים ממוקד נושא

לא משנה אם אתה כותב על השוואת אחסון אתרים, דיאטה או פרחים, התחום שלך כולל מילים מקצועיות או ז’רגון כלשהו שרק אתה וחבריך לתחום מכירים.

יצירה של מילון מונחים ממוקד על הנושא שלך אשר מכיל את כל או רוב המונחים המקצועיים של התחום שלך יתן לך יתרון משמעותי על פני המתחרים שלך. מילוני מונחים מקושרים על ידי בלוגרים ואתרים אחרים בתחום וכתוצאה מכך תוכל לקבל כניסות וקישורים רבים שיעזרו לך בקידום הבלוג שלך. בנוסף, מילון מונחים מקצועי יקרב אותך צעד נוסף בהפיכתך למומחה בתחום העיסוק שלך.

במידה ותכתוב בלוג ייחודי באנגלית ( נכון לזמן כתיבת המאמר, אופציה זו לא פעילה בחיפוש בעברית ) על תחום העיסוק שלך, תוכל לקבל כניסות רבות מפקודת החיפוש של גוגל “define”.

ישנן דוגמאות רבות למילוני מונחים מקצועיים, הנה מילון המונחים של Signup קידום אתרים אשר עוסק בשיווק באינטרנט ואפילו מילון המונחים של בלוגים אשר מפרט מושגים ומונחים מעולם הבלוגינג.

2. סרטוני וידאו, פודקסטים וסרטוני הדרכה ויראלים

רוב האנשים נבהלים מיצירה של סרטוני וידאו, פודקסטים וסרטוני הדרכה ויראליים בעקבות העלויות הכרוכות בייצורן. עם זאת, העלויות הכרוכות בייצור שלהן, הן דווקא היתרון שטמון בהן. בלוג אשר משקיע ביצירה של תכנים אשר מתארים את תחום העיסוק שלו בצורה ויזואלית או קולית נתפס כבלוג מושקע, מקצועי ואיכותי הרבה יותר ממתחריו.

יצירה של תכנים מסוג זה אפשרית גם בתקציבים נמוכים יחסית ואם אתה רוצה להפוך לבלוג מוביל בתחומך – עליך לעשות זאת !

דוגמא לכך ניתן לראות למשל אצל הבלוגר בארי שוורץ, אשר מפרסם בכל שבוע חדשות, מאמרים ועדכונים בנוגע למנועי חיפוש, קידום ושיווק באינטרנט.

3. ראיונות נוקבים עם מומחים בתחום

בכל תחום ישנם מספר מומחים אשר ביססו את עצמם בזכות פעולות כאלה ואחרות. בדרך כלל, ישנו גם מספר רב של אנשים אשר שואפים לבסס את עצמם כמומחים בתחום כלשהו.

כבלוגר אתה יכול להציג ראיונות שונים עם מומחים בתחום העיסוק שלך, ויותר חשוב עם אנשים אותם אתה מזהה כמומחים עתידיים. ראיונות אלה, יצרו עניין בבלוג שלך ויוכלו לבסס אותו עוד יותר.

4. סיקורי ועידות, כנסים מקצועיים או דיונים חשובים

דיווחים חיים שלך ( לייב בלוגינג ) מועידות, כנסים מקצועיים או דיונים שונים יכולים לתת לבלוג שלך זריקת עניין עצומה. בדרך כלל, לא כל מי שרוצה ללכת לכנס יכול – ולכן, כל מה שנשאר לו לעשות זה לקרוא דיווחים חיים בבלוג שלך !

במידה ואתה לא יכול, מצליח או מסוגל להרים דיווח חי משלך, אתה תמיד יכול להיעזר בגורמים אחרים בתחום שלך ( תוך מתן קרדיט מלא ).אחת מפעולות הלייב בלוגינג הזכורות לטובה בישראל היתה של הבלוג סינמסקופ אשר ליווה את אוסקר 2007 דקה אחר דקה. שימו לב למספר התגובות לקטע הזה – זה סינמסקופ או Ynet ?!

5. סיקור חדשותי של מגמות בתחום

ברוב התחומים אשר בהם נמכרים מוצרי צריכה ישנן מגמות עונתיות קצרות אשר משפיעות בצורה חדה על היצרנים. אם עוד לא יצרת לעצמך קשרים אשר חושפים בפניך את המגמות הבאות, נסה להיות בין אלה שמסקרים אותן לאחר שהן קורות. ניתוחים מעמיקים שלך אשר יתנו נקודות מבט שונות יגדילו את התנועה, ההמרות והרווחים הכספיים בבלוג שלך !

לסיכום, 5 הדרכים הנ”ל הן דרכים שיכולות לעבוד בשבילך בקידום, שיווק והפצת הבלוג שלך לקהל קוראים חדש לחלוטין. כל 5 הדרכים יגרמו לכך שיותר אנשים יקשרו אליך, יגדילו את ערך המותג שלך ואת הרווחים שתוכל ליצור בשיווק ויראלי של הבלוג שלך.