מיתוג אישי דרך בלוג
הפוטנציאל המסחרי הגלום בבלוגים האישיים באינטרנט הוא דבר מוכח. למרות זאת, אפילו היום בעידן האינטרנט החדש, אנשים מופתעים לגלות שאפשר לעשות כסף מתוכן אישי באינטרנט. האינטרנט המסחרי קיים בארץ כבר יותר מעשור, אני זוכר שבאותה תקופה אנשים היו סקפטיים וטענו שבכלל אי אפשר לעשות כסף מתוכן אינטרנטי. מה שעמד בבסיס הטענה הוא החינמיות והפתיחות בה הרשת אופיינה.
ההיגיון אמר שאף אחד לא יקנה תוכן בשביל כסף – וזה באמת נכון. עצם העובדה שבאינטרנט, על כל אתר שידרוש כסף עבור תוכן, יקום אחד שיציע אותו בחינם, נראתה אז חדשנית ונחמדה, אך משוללת יסוד כלכלי. לאחר שהאינטרנט יצא מחיתוליו כבר היה ברור שאפשר לעשות ממנו כסף, השאלה היא איך ?
חברות הענק שמפעילות אתרי תוכן (וואלה, נענע, תפוז ואתרי העיתונים), מצאו דרכים רבות להרוויח גם מבלי שמישהו יצטרך לשלם כדי לקרוא כתבה. למעשה, הן הרוויחו ומרוויחות עד היום רק מפני שלא דרשו מהגולש לשלם עבור תוכן.
בתור בלוגר כמובן שאינך יכול להתמודד עם הפורטלים הגדולים. להם יש מערכות עם עשרות כתבים ועורכים מקבלי משכורות – לך יש את עצמך ואת הלפטופ שלך. אבל עדיין, וזה מה שיפה אינטרנט, גם אתה יכול להרוויח, והרבה. דרך הבלוג שלך אתה יכול למתג וכך גם לקדם את עצמך מחוץ למחשב.
פרז הילטון – עשה את הבלתי יאומן !
אצלנו זה רחוק מלקרות, אבל בואו נקפוץ רגע לאמריקה. בדיוק כמו שקרה לבלוגר פרז הילטון, שפעם היה כתב רכילות כושל, ובזכות האינטרנט עשה מיתוג אישי כסלבריטאי צמרת. היום הוא מתחכך עם כל אלה שהוא רדף בעבר והם לא שמו עליו.
1.7 מליון גולשים אמריקאים שנכנסים לאתר של פרז הילטון הם ההוכחה שאפשר לייצר תוכן אישי שימשוך קהל רב. על איכות התוכן באתר של מריו ארמנדו לוונדיירה, אפשר לומר הרבה דברים, אך הפופולאריות שלו מאפשרת לו לדרוש 45 אלף דולר עבור חבילת פרסום. היום הוא כבר יצא מגבולות המחשב ואפשר לראות ולשמוע אותו בתכניות אירוח ברדיו ובטלוויזיה. בזכות האינטרנט הפך לוונדיירה למפורסם. לוונדיירה הוא ההוכחה הכי טובה שאפשר לנצל את האינטרנט כדי למתג את עצמך בצורה הטובה ביותר.