אם תחפש את המותג DUNKIN’ DONUTS בתיבת החיפוש של גוגל, שלושת התוצאות הראשונות ייקחו אותך באופן טבעי לאתר הרשמי של ענקית הסופגניות האמריקאית, שדואג להלל ולפאר את רשת המוצרים ובתי הקפה של המותג הכל כך מוכר. אבל מה יקרה אם תרצה לחפש מידע יותר נייטרלי על החברה, ולא תסתפק בידיעה על סניף חדש שנפתח או סופגנייה שיצאה לשוק? את המידע הזה תמצא מחוץ לאתר הרשמי, סביר להניח באתרי מסעדות, פורומים על מזון מהיר וגם בבלוגים.

בלוגים נתפסים אצלנו בהקשר חתרני ואלטרנטיבי, אך חשוב היום לדעת שהם יכולים להפוך למקצועיים, מהימנים, ממתגים ומסחריים לכל דבר. אם נקיש DUNKIN’ DONUTS BLOG , נגיע לבלוג של חובב סופגניות מאילינוי בשם סקוט לואיס. את הבלוג שלו הוא פתח כתחביב מתוך אהבה לחברה ולמוצריה. אין לו שום קשר אליה, חוץ מהעובדה שהוא נוהג לבקר במסעדות הרשת לעתים תכופות ולמלא את קיבתו במוצריה המתוקים. אה, שכחתי לציין שהוא גם יועץ לשיווק באינטרנט.

בבלוג שלו – DUNKIN’ DONUTS TALK אפשר לקבל מידע מהימן ומגוון הכולל חדשות טריות על החברה כמו היקף המכירות בה, סניפים שנפתחו ומוצרים חדשים. בנוסף, אפשר למצוא שם ביקורות ותלונות על זה שאין סניף בעיירה מסוימת, או על תנאי העסקה גרועים. כן, האופי הדמוקרטי של הבלוג ושיתוף הגולשים בו, יכולים לגרום למיתוג שלילי, אפילו למותג חזק כמו דאנקן דונאט’ס. זה יכול לגרום לכאב ראש לא קטן עבור אנשי השיווק של החברה, שאמונים על כך שהמותג יישאר חיובי ונקי (בהשקעה של מליוני דולרים), והנה בא איזה לקוח מתוסכל שכותב בבלוג הפופולארי כי הוא אכל סופגניה מקולקלת.

כתיבת בלוג מקצועי לשיפור המותג של החברה שלך

דווקא מתוך היבט שלילי זה, הבינו גם חברות הענק והמותגים כי כדאי להם לפרסם באינטרנט בלוג מקצועי, שבמהותו הוא נייטרלי ושיתופי, אך לאנשי החברה תהיה יכולת לפקח ולשלוט בתכנים, על מנת שכך יוכלו למתג את עצמם בצורה טובה יותר. אנשי שיווק בחברות המותג הבינו שבלוג יכול לקרב אותם לקהל לקוחותיהם, ולהקנות להם זהות אישית. כן, בדיוק כמו שאנו מפתחים יחסים של מעבר למוכר-לקוח עם בעל המכולת שלנו, כך בלוג יאפשר לעשות זאת גם עם נציגי החברה. אין דבר טוב יותר ממותג שאחד הערכים העולים ממנו הוא קשר אישי ללקוח.

לואיס מדווח על כך שלבלוג שלו נכנסים 5000 חובבי סופגניות מדי יום, וטוען כי דאנקן-דונאטס חוטאת בכך שהיא אינה מקימה לעצמה בלוג. “רוב החברות, במיוחד כאלו בעלות זהות מותגית, חייבות לספק מקום בו הלקוחות יוכלו להביע את דעותיהם ולספר על חוויות הקשורים במותג”.

היבט נוסף שחשוב בו לתת את הדעת בקשר לבלוגים, זה הנוכחות האינטרנטית החזקה שלהם. מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, אוהבים בעיקר אתרי תוכן ייחודיים המתעדכנים בתדירות תכופה – ובלוגים עונים על צרכים אלו. המשמעות: בלוג איכותי ומתעדכן יופיע גבוה במנועי החיפוש עבור שם המותג.

“היחצ”ן שלו הוא הבלוג”, אומר פיט מאנינג, הבעלים של IGOR חברת מיתוג ופרסום מובילה בארה”ב, המנהלת בלוג מקצועי משלה, שמביא לה אזכורים רבים ברשת. “אנחנו לא משלמים לאף אחד שיפרסם את קיומינו. אנשים מוצאים אותנו ברשת”.