איך לבחור נושא לבלוג ?
לפני שאתה עומד להקים את הבלוג הראשון שלך, אתה חייב לבחור נושא עיקרי שעליו תכתוב את הבלוג.
סביר להניח שאם כבר הגעת לכאן, יש לך לפחות נושא אחד שאתה ממש משתוקק לכתוב עליו, יודע עליו הרבה יותר מאנשים אחרים ויכול לפתח אותו לכיווני חשיבה מעניינים, ייחודיים או מרתקים אחרים.
כאשר אני הקמתי את האתר הראשון שלי, הקמתי אותו על נושא שרציתי ללמוד ולהתפתח בו מבחינה אישית – אין שום היגיון בפתיחת בלוג או אתר אישי על נושא שלא מעניין, מלהיב ומסקרן אותך. אל תחשוב על קהל היעד שלך, תחשוב על עצמך והאם תוכל להתמיד ולפרסם מספר פוסטים/מאמרים על הנושא.
במידה ואין לך נושא שמעניין אותך, תמיד תוכל לפתוח בלוג אישי אשר מתאר את הפעילות היומיומית שלך, הזיכרונות והחוויות שאתה עובר – בדרך כלל, גם בלוגים אישיים הם בלוגים אשר מתמקדים בנושא מקצועי כלשהו.
מהם הנושאים הפופולאריים ביותר באינטרנט לבלוגים ?
אם אתה רוצה להשיג קהל גולשים גדול ככל האפשר, תוכל לבחור נושא מאחד הנושאים הפופולאריים ביותר באינטרנט. הנה הנושאים שמעניינים הכי הרבה גולשים ברשת:
- בידור – תחת קטגוריה זו נכנסים חדשות ועדכונים בקשר לסרטים, סלבס, תוכניות טלוויזיה וכדומה. בנוסף, תוכל לכתוב על כל מה שיגרום לאנשים לצחוק ולשתף את זה באינטרנט.
- אופנה – הדבר היחיד שמעניין אותך זה נעליים, בגדים, מותגים ואקססוריז ? – הרבה אנשים אוהבים לקרוא בלוגים אשר מציגים את המגמות החמות, שילובים לקיץ ולחורף וסקירות מוצרים – אם יש לך ידע בנושא, זה הזמן לשתף אותו.
- טכנולוגיה – הרבה מאוד גולשים מחפשים סקירות מוצרים, מדריכי קנייה וטיפים בנושאים טכנולוגיים. בנוסף, בלוג טכנולוגי יכול ללמד תחום כלשהו (הדוגמא, הכי טובה היא האתר הזה שמלמד אותך איך לפתוח, לנהל ולקדם בלוגים באינטרנט).
- בריאות – כיום המודעות הבריאותית עולה מידי שנה, אם תוכל לכתוב בלוג בריאות על כושר גופני, תזונה ואורח חיים תוכל למשוך הרבה מאוד גולשים שמתעניינים בנושא.
- דת – טרנד יחסית חדש בעולם הבלוגים, בלוג עם התייחסות דתית יכול להציג שיעורי תורה, ניתוחים, דעות וכדומה.
לסיכום, אני ממליץ לך לבחור לבלוג נושא שמדבר אליך אישית, נושא שאתה אוהב ויכול לפתח עליו שיחה בכל רגע – תוכל תמיד לבחור את אחד הנושאים הפופולאריים שהוצגו, אבל אם אתה לא באמת אוהב אותו, הבלוג שלך לא יתקדם לשום מקום.
אם יש לך שאלות, הערות או תהיות בנושא, שתף אותנו בתגובות למאמר בחלק התחתון של עמוד זה. זה גם הזמן לשתף את המאמר, פרגן ב – Facebook או ב – Google+- תודה 🙂 !