נושא הרווחים מבלוגים (פרובלוגינג) מעסיק רבות את קהילת הבלוגרים בישראל.

האם אפשר להתקיין מכתיבת בלוג ? התשובה הארוכה מורכבת, מסובכת ודורשת ממך לבצע בחירות נכונות, להתמיד ולרכוש השכלה רחבה בנושאים משלימים רבים כמו שיווק, קידום ומיתוג באינטרנט. אבל, התשובה הקצרה היא כן !!!

בחירת נושא לבלוג

הדבר הראשון שאתה חייב לעשות בדרך למיליון הראשון שלך, זה לבחור נושא לבלוג שלך. בדרך כלל, ישנן שתי שיטות מרכזיות לבחירת נושא לכתיבה :

  1. "מה שאני אוהב" – כתיבה של בלוג על דברים שמעניינים אותך באמת יכולה להיות חוויה מעשירה, מעניינת ומספקת.
  2. "Show Me The Money" – כתיבה של בלוג על נושאים בהם נמצא הכסף הגדול. כתיבה של בלוג שכזה, יכולה לפעמים להפתיע אותך.

השיטה השלישית היא פשוט לשלב את שתי השיטות גם יחד ולהרוויח משני העולמות. אך לעיתים קרובות, אתה תגלה שפשוט אי אפשר לעשות כסף גדול ממה שמעניין אותך ( אלא אם אתה ממש מתעניין במשכנתאות, דיאטה או משחקי הימורים באינטרנט ). טיפ קטן, גם אם הנושא שלך הוא לא הכי רווחי שבעולם, אתה תמיד יכול להתרחב לנושאים רלוונטים בחלק מהפוסטים בבלוג ולנסות את מזלך.

עליך לדעת לכתוב בלוגים

לאחר שבחרת נושא, אתה חייב להתחיל לכתוב עליו. אם לא תדע לכתוב בצורה מעניינת, מושכת וקריאה לא תוכל לייצר רווחים מהתוכן שלך. גם אם אתה מומחה קידום אתרים לא תוכל להמיר תנועה ממוקדת שתגיע ממנועי חיפוש בקלות רבה.

גולשים באינטרנט מחפשים תוכל קריא, מובן ופשוט – בלי סיבוכים מיותרים.

במידה ואתה לא בעל כישורי כתיבה באפשרותך לקחת קורסים מקצועיים ( קופירייטינג או כתיבה שיווקית ), להתייעץ עם חברים ומשפחה או ללמוד מבלוגים מקצועיים אחרים. תמיד אתה יכול לשכור איזה תאילנדי שיעשה את העבודה בשבילך אבל בדרך כלל תגלה שזה יוצא לא רווחי עבורך.

פרסום פוסטים בפרקי זמן קבועים

כעת, אתה חייב להכניס את עצמך או יותר נכון את הבלוג שלך ללוח זמנים קבוע. אנשים אוהבים שגרה ואתה כבלוגר, חייב לספק להם את זה !

תדירות הכתיבה המומלצת היא לפחות פעם אחת ביום. כמובן, שאתה יכול לכתוב רק 3-5 פעמים בשבוע או אפילו פעם אחת בשבוע. אך, עליך להימנע מפרסום פוסטים בצורה לא סדירה ( וזה באמת קשה ).

כאשר הגולשים שלך יתרגלו לקצב העדכון שלך, אתה תוכל לצפות לתנועה קבועה בימים בהם תעדכן את הבלוג שלך. על מנת לעמוד בלוח הזמנים שקבעת, אתה יכול לנצל אפשרויות מובנות במערכת וורדפרס לתזמון של פוסטים עתידיים.

בלוג ממוקד – שווה זהב !

בדרך כלל, הבעיה המרכזית של בלוגרים היא שלאורך הזמן הם סוטים מהנושא שהם קבעו לעצמם. הישאר ממוקד, אף אחד לא מתעניין בחיים שלך, מה עשית בקיץ האחרון או מה עובר עליך. אבל, הגולשים שלך כן מתעניינים בנושא העיקרי שהחלטת לכתוב עליו !

כתוב, נהל ומתג מספר בלוגים ממוקדים

בוודאות לא תוכל להתקיים מבלוג אחד ויחיד, על מנת להיות פרובלוגר, עליך לנהל מספר בלוגים במקביל.

במידה ואתה בלוגר חדש, לא הייתי ממליץ לך להפעיל מספר בלוגים כבר בהתחלה ולהתחיל בקטן. לאחר שתצבור ניסיון בתחזוקה, הפעלה וניהול הבלוג תוכל להתרחב וליצור לעצמך רשת של בלוגים פעילים אשר יניבו לך הכנסה בצורה אקטיבית/פסיבית.

במידה ואתה בלוגר ותיק, הייתי ממליץ לך לנהל עד 10 בלוגים בנושאים שונים. כאשר המספר האופטימלי לפי דעתי הוא כ – 5 בלוגים לאדם. במידה ואתה מעסיק מספר עובדים בכתיבה, בהחלט תוכל להרחיב את רשת הבלוגים שלך.

קידום, שיווק ומיתוג הבלוג שלך

האמת היא שבשביל להרוויח כסף מבלוגים, אתה חייב לדעת קידום אתרים באינטרנט. לא משנה עד כמה מושך הטקסט שלך, אם לא תדע לקדם אותו ולמשוך אליו גולשים ממוקדים ממנועי החיפוש, רשתות קהילתיות או פורומים שונים לא תוכל לייצר רווחים לאורך זמן מהבלוג שלך.

תתחיל ללמוד כיצד עושים קידום אתרים מקצועי , מנהלים קמפיין שיווקי בדואר אלקטרוני בנוסף ליחסי ציבור באינטרנט ויישם את מה שלמדת על הבלוגים שלך !

בנוסף, מומלץ ללמוד כיצד תוכל למקסם את הרווחים שלך מהבלוג. קרא ויישם מאמרים אשר עוסקים במערכת גוגל אדסנס, תוכניות שותפים וכל פרסום ממומן אחר.

לסיכום, בהחלט אפשר להתקיים מכתיבת בלוגים – הסוד, הוא רק לדעת איך עושים זאת בצורה נכונה, קלה ומהירה. לאחר שתתמקצע בנושאים הנ"ל, בהחלט תוכל לייצר רווחים גבוהים מהבלוג שלך.